Hölster för en svensk "soldat"

Vi utgår ifrån att man har en Pistol 88/88C (Glock 17) och vill efterlikna en svensksoldat så mycket som de går, vad ska man då ha för hölster?
 
Jo! Det finns 2 att välja mellan.
Safariland 6004/6005?`                                          Bianchi UM84
 
Safariland är det hölster som försvaret numera använder och Bianchi är det gammla hölstret som jag tror vissa i hemvärnet fortfarande använder, men vad vet jag?
 
Safarilandhölstret finns i 2 utföranden också. En med plats för vapenlampa och en utan. 
 
Bianchi hölstret vet jag inte var man kan få tag på, men söker man så finner man. Medan Safariland hölstret går på 1995:- på Armyshopen. Och de tyckte jag var lite för dyrt när jag skulle skaffa hölster, så jag tog och letade kopior och kom över denna på Rödastjärnan för bara 399:-

Här har ni den! Inte riktigt den färgen på hölstret som försvaret har men jag är nöjd! Som ni ser har jag satt mina snigel multifickor för maggen på hölstret, har tänkt testa och köra på de viset och se om det är något.
 
Dock har jag märkt att hölstret hamnar väldigt långt ner på låret, men jag kom på just precis om man tar bort spännet så kommer hölster bra mycket högre och i lagom höjd, tycker jag! Men kort och gott, grymt bra hölster för sitt pris! Rekommenderas!
 
Tack för mig! - W
 
 


Kommentarer
Tom

Jag vet flera i försvaret som fortfarande använder Bianchi hölstret eller själv har jag bladetech hölstret för vapenlampa och jag håller med om att det hamnar lite väl långt ned på låret men det funkar bra ändå det beror kanske på hur långa armar man har och vad som passar än bäst. Som med all material i försvaret så är väl ingen riktigt 100/100 utan måste anpassas av den individuelle användaren.

2012-12-28 09:49:07
Hampus

Vart får man tag på hölstret? Kan ej finna det på röda :(

Svar: Då har röda inte den inne! Men jag kan passa på att tipsa dig om: http://www.taiwangun.com/en/sls-type-leg-holster-for-glock-olive-acmmycket billigare där!
DörpAirsoft

2013-07-24 04:09:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback