WE G17

Sedan jag fick skjuta en softairgun för första gången när jag var 10-11 år gammal har jag alltid vetat ha en. Önskade till jul mig en sig sauer p226 på teknikmagasinet för jag ville vara som polisen men fick aldrig, för min mamma vägrade köpa en... Ja! Det är synd om mig!
 
Efter ha spelat i några månader så tyckte jag de saknades något på låret, en som kunde backa upp mig när de behövdes, en kamrat, förutom Fredrik. Jag försöker så gott jag kan kunna efterlikna en svensksoldat så tänkte jag fixa mig en Pistol 88, med andra ord en Glock 17. Efter lite koll på olika märken så bestämde jag mig för en WE G17 just för att den var billigare än KWA. Jag var väldigt inne på en KWA glock ett tag men kände de skulle bli för dyrt då jag ville ha extra magg (snål jag vet!) 
 
Här är då min skönhet! WE:s G17 ska efterlikna Glock 17 gen 3, som då heter Pistol 88C hos Försvarsmakten. Har funderingar på att färga manteln svart bara för att få den mer lik den riktiga.
 
På papperet står det att den:
Gör kring 90-100 m/s
Väger 800g
Magget rymmer 24 kulor
Innerpiplängd på ca 90mm
Lower är i ABS-plast och mateln i metal
Marui kompatibel, alltså du kan använda Marui magg och delar
 
Mitt första intryck på pistolen är utseendet! En real steel Glock är hel svart både på plast lowern och mentalmanteln  men WE har färgat manteln med en mörkgrå färg. Men det är säkert för att inte vara allt för mycket inne på Glocks patent.Sen så har den Glock G:et med 17 bredvid på manteln. På den riktiga Glocken står de Austria 9x19 men WE har varit lite kluriga och skrivit in Tectical 9x19. Själv tycker jag de hade varit lite roligare om de hade skrivit in Tectical 6x6 efter som de är kalibern som den här skjuter! Sen nere i handgreppet har WE satt in sin logga istället för Glock loggan lite så där snyggt ;) I USA när du köper den här pistolen får du den med eltejp tejpad över allt graverat på manteln  och de måste vara för de är lite mer kinkiga i USA med patent eller vet någon nått annat? Men samman fattningsvis av utseendet så tycker jag att WE har lyckats!
 
Vet inte om WE har erkänt det själv men som jag har hört de så är deras pistoler kopior på Tokyo Maruis pistoler. WE säger själv att maggen som passar till en Marui glock ska passa en WE glock och omvänt, har en polare som har en Marui glock men jag får åter komma med hur den passade och om de gick att skjuta. Har fått även skjuta med Marui glocket tidigare och jag kan säga att rekylen på WE:n är mycket tyngre.
 
Jag har fått den chronad och den gör 88 m/s med 0,25g kulor men får jag chansen ska jag chrona den med 0.20. Och gasen jag använder är Pro tech greengas (kommer mer om den). Vikten skiljer den sig från den riktiga men de är inte så förvånade ;) oladdade väger (oladdad/laddad) WE:n 507g/777g och RS 625g/875g
 
Här har ni de klassiska glock greppet men det är inget måste för att få i sär den men de kan möjligtvis underlätta.
 
Om de nu är så att man vill ta i sär den på enklaste sätt så görs de på följande sätt:
Ta ut eventuellt magasin
Gör mantelrörelsen så hammaren späns upp
Man tar exemperlvis vänsterhand och underifrån och drar ner de två piggarna som just sitter ovanför avtryckarnen och då tar man högerhand och drar manteln framåt och TADA! 
Så ska det se ut! Sen går det att ta i sär den mer men de kan jag berätta om de finns folk som vill de!
 
Kom gärna med feedback om inlägget eller berätta vad ni tycker om pistolen.
 
Tack för mig - William
 
 
 
 


Kommentarer
Six

Glockar är jätte fina :)

Svar: Yes indeed! ;D
DörpAirsoft

2012-10-12 18:13:45
zexz

Manteln grå? Min WE mantel har samma svarta ton som handgreppet, dom måste ha gjort några ändringar i deras nyare produktionsexemplar.

Svar: Meh! Värt att dom har gjort så!...
DörpAirsoft

2012-10-15 19:01:18
Anton

Var är glocken köpt ?

Svar: Wille köpte sin WE G17 på D-gear ( http://www.d-gear.se/se/ ). -F
DörpAirsoft

2012-12-23 12:55:04
Anton

Är denna bra även när det är kallt ute ca. minus 5 till minus 10?
Är nybörjare och har hört att gas fryser när det är kallt så de inte funkar :)

Svar: Pistolen har inget med hur väl den fungerar i kylan det beror på gasen :) Men jag ska ta och testa den imorn, så det kommer ett inlägg på de senare! :) - W
DörpAirsoft

2012-12-25 20:29:51
Mr. Anonym

Vad betyder chronad ?
Förresten riktigt bra blogg med mycket bra info, har hjälpt mig enormt :)
Tack!

Svar: Tack ska du ha! :DChronad menar man att man har använt en kronograf för att mäta utgånghastigheten på kulan när den lämnar vapnet. :) - W
DörpAirsoft

2012-12-27 10:08:13
Oliver

Hej William! Din blogg är jätte nödvändig för svenska människor som brinner för intresset!!! Den har då hjälpt mig i många lägen då jag har varit stressad inför en strid! Om du vill så kan du ge ut ditt facebook namn och vi kan snacka mer där? om du har facebook! När jag var 11-12 år så köpte jag en pistol från teknikmagasinet som oxå heter sig sauer p226 men mamma och pappa vägrade men sen så när jag tjatat väl och när jag fyller år så får jag den för 400 kronor och den födelsedagen glammer jag inte:-d

Svar: Tackar tackar!Om du gillar oss på facebook så kan du skriva meddelanden till oss där! :)
https://www.facebook.com/DerpAirsoft
DörpAirsoft

2013-05-07 21:44:20
Emanuel

Tjenare mannen, har också WE:s G17, den är ju riktigt härlig, älskar rekylen och ja själva utseendet, har själv inte hittat något negativt, eller jo det värsta är väl att vissa bb's inte hamnar precis där man vill, med andra ord siktet på G17 stämmer inte 100%, Men no worries guys, den äger ändå, och är otroligt skön och värd att köpa! Bra inlägg föresten!

2013-12-19 03:25:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback